desgin


ObecnéBack in ActionJagged Alliance 3Unfinished BusinessJagged Alliance 2  Úvod  Demo  Seznamy  Zbraně  Postupy  Návody  Questy  Žoldáci  Tipy a triky  FAQ  Crack  Ostatní  Cheaty  Modifikace  v1.13JA: Deadly GamesJagged AllianceFun :-)DownloadFórumLinky


ABCgames.cz

Linux Software

Proč používat Linux

Reico's Ground

Generally

rpghry.cz



Ventrilo servery Ubuntus

online hry raketka.cz



Jagged Alliance 2 v1.13

Jagged Alliance 2 Cover

Zdrojový kód Jagged Alliance 2

Spolu s Jagged Alliance 2: Wildfire se rozhodl vlastník práv, společnost Strategy First, uvolnit na CD s hrou také rovnou zdrojový kód. A v roce 2004 se tak také stalo. Ohromující. Hra sice není uvolněna pod svobodnou licencí (kód je licencován Jagged Alliance" lincencí), ale nebrání úpravám a rozširováním – například volného linuxového portu hry nebo analýza jednotlivých herních prvků.

Prakticky ihned po jeho uvolnění začala ohromná diskuze, co se zdrojovým kódem dál. Výsledné rozhodnutí bylo velice moudré – vytvořit solidní základ pro další modifikace větším otevřením hry spolu s jejím rošířením. Samotný kód (engine JA2: Gold/Wildfire) byl upraven z původního C++ na C++.NET, rozšířen o extenalizaci maxima herního prostředí do XML dokumentů a mohutně vylepšen.

Stažení a instalace

JA2 v1.13 si můžete stáhnout z oficiálních stránek, aktuální relase v červnu 2009 byl 2085. Update se stáhne ve formě instalačního balíčku, který nainstalujte na čistou Jagged Alliance 2. Hru následně spouštějte pomocí nového odkazu na verzi 1.13.

Den 0: Tak jo, stará dobrá Jagged Alliance 2. Něco už jsme si spolu prožili, takže neomylně volím "INSANE" obtížnost (a směju se varování, že Deidranna soldiers WILL kick my ass), Sci-Fi a jde se na věc. Vlastní postava se už vytvoří pohodlně volbou vlastností, takže tradičně vysoký marksmanship a wisdom, zbytek už nějak půjde. Peněz není nazbyt, takže najímám Hitmana na týden, to by mohl stačit na dobytí Drassenu.

Den 1: A jde se na věc ... hned po výsadku z vrtulníku útočí dva velmí slušní střelci z krytu. Kam se sakra poděli turisti s holemi ve žlutých tričkách? Utíkám se schovat za nejbližší roh a jen tak tak přežiju první bitvu. V dalším sektoru najímám Iru, questy jsou stále stejné, na rebely mám příjemné vzpomínky.

Den 1: A jdu rovnou na Draseen. Vše potřebné mám, kamufláž, nůžky na plech, tygří zuby (cestou jsem měl dost co dělat s párem přerostlých koček), ale nepřitel mě rozštípe tolikrát, že potupně nahrávám pozici v Omertě – tudy to rozhodně nepůjde, v boji s elitními vojáky nemají moji mameluci s pistolkami šanci. Navíc mi pořád potupně nabízí, ať se vzdám ...

Novinky

Hard fight ...

Lepší AI

Jak si asi hned všimnete, nepřítel je mnohem chytřejší než dřív. Už se vám nestane, že si v pohodě ukryjete za kameny, vystřelíte a z dobrého krytí pak masakrujete davy nic netušících vojáků.

Vojáci po vás střílí, i když je nevidíte (a oni vás vidí jenom díky prostředníkovi), snaží se vás obcházet nebo naopak vyčkávat, kryjí se palbou, střílí z granátometů pod puškami a hutně využívají sniperů (one shot, one kill).

Den 2: Po tom, co tažení na Drassen nevyšlo, vyrážíme na západ. San Monou zatím jenom proběhneme a rychle na Chitzenu. Úvodní přestřelka naznačuje, že ani tohle nebude procházka sadem. Naštěstí začala tropická bouře, všichni jsou sice promočení, ale díky hustému dešti téměř neviditelní. Snadnou proklouznou do nejbližší budovy, zastřelí uvnitř a před okny 30 nepřátelských vojáků a konečně přezbrojí a dovybaví se. Situace se začíná obracet?

Težší obtížnost (INSANE level)

Více nepřátel, častější a agresivnější útoky, víc elitních vojáků, vyšší levely a přesnost při střílení, menší počáteční finance. O polovinu víc elitních vojáků než na obtíznost Expert (Expert sám o sobě má navíc o čtvrtinu víc elitních vojáků, o pětinu větší počty). V INSANE jsou útoky nepřátel nekonečné.

Den 3: Je jich moc, dřív než zvládneme vycvičit milici, přijde nová várka nepřátel. Po dvou odražených útocích na jih Chitzeny je jasno, musíme najít SAM site v oblasti, ovládnout ho a urychleně poslat střeleckou posilu z M.E.R.C.

Efekty počasí

Počasí je dynamické a více tropické – silné tropické bouře, blesky (zajímavé obzvlášť v noci) a podobně.

Den 5: SAM site stál za to ... potichu jsme se proplížili k budově, vylezli na střechu a pak to začalo, běhěm pár kol přes desítku mrtvých elitních vojáků. Ukazuje se, že ani tady nemá cenu trénovat milici, nová posila dorazí za půl dne, takže do té doby uděláme alespoň základní údržbu zbraní a vyrazíme dolů na Grumm, zůstatek na účtu je nebezpečně blízký nule.

Vylepšená práce s milicí

Milici je možné trénovat až do veteránů (tmavě modrá barva) a je možné ji flexibilněji ovládat (volat na pomoc) na strategické mapě, i v taktickém režimu (je možné udávat příkazy typu "všichni sem", "všichni krýt" jednotlivým vojákům nebo všem).

Den 7: Když si vzpomenu, jak jsme kličkovali cestou na jih kvůli cestujícím armádám nepřátel, musím se smát. Celý náš tým se teď mačká k ostré skalní stěně a tam venku běhají elitní vojáci s minomety a o zábavu se nám stará neustálý přísun dalších a dalších vojáků ...

Vyšší rozlišení

Aby bylo zástupy nepřátel vůbec možné dostat na jednu obrazovku, hra se dá přepnout z původního velmi nízkého rozlišení na 800x600, resp. 1024x768.

Den 8: Grumm je náš, po zlomení úvodního odporu nebylo dobytí zbylých částí města velkým problémem. Tedy prozatím náš, cashflow je lepší, i kdyby alespoň na den. Místo klidného přenocování ale odrážíme už třetí noční útok (při každé vlně alespoň se 30 nepřátelskými vojáky). Pomalu abychom si před cestou dál znovu nechali opravit zbraně. V plánu máme brzo zaútočit přímo na Medunu, ale předtím budeme muset nabrat vybavení cestou, zkusíme cestu na východ.

Tipy pro INSANE

Hard fight ...
  • Nepřátel je vždy obrovská přesila (až 34 v sektoru + posily z okolních oblastí), jejich výhodou je počet a vybavení, takže je musíte přemoci jinde – nejlepší je taktika a boj zblízka.
  • Využívejte toho, že nepřítel šplhá na střechu – můžete tak udělat "úzké hrdlo" podobně jako když postupně likvidujete vojáky, kteří přichází do místnosti jedněmi dveřmi.
  • Všechny vojáky už nenalákáte na výstřel do vzduchu jako dřív, ale postřelit je, na vhodném místě odpálit granát nebo kolem nich prostře běhat (zlepšuje Agility) funguje stále dobře. :)
  • Dávejte si pozor na dostatek munice a opotřebení zbraní (nejenom že poškozené se zasekávají, ale hůř se z nich střílí – rapidně klesá přenost).
  • Docela dobrá taktika na velkou přesilu je zformovat nepřátelské vojáky do skupiny a tu pak zblízka rozprášit pomocí LAW a granátu.
  • Pokud máte takovou možnost, využívejte oddělení vaší pozice a nepřátelské (typicky plot) pro partyzánské ostřelování nebo lákání nepřátel po jednom.
  • Použijte kamufláž, zalehněte, budete mít na rozdíl od nepřátel možnost střílet dřív. Pokud použijete pohled a zamíření (klávesová zkratka L), uvidíte ještě dál.

...

zpět



© 2000-2024 Ondřej Čečák, design by MAD.