desgin


ObecnéBack in ActionJagged Alliance 3Unfinished BusinessJagged Alliance 2  Úvod  Demo  Seznamy  Zbraně  Postupy  Návody  Questy  Žoldáci  Tipy a triky  FAQ  Crack  Ostatní  Cheaty  Modifikace  v1.13JA: Deadly GamesJagged AllianceFun :-)DownloadFórumLinky


ABCgames.cz

Linux Software

Proč používat Linux

Reico's Ground

Generally

rpghry.cz



Ventrilo servery Ubuntus

online hry raketka.cz



Rozdíl mezi AP a HP municí

AP (Armour Piersing) ammo – česky překládáno jako průbojná munice. Kulka má tvar ostrého kuželu (z profilu ostrý trojúhelník) s ocelovým pláštěm a na rozdíl od konveční povolené munice – má i ocelové jádro. Kulka je díky tomu schopná probít jakoukoliv neprůstřelnou vestu, ale třeba i traverzu nebo radlici buldozeru (cca 5 cm oceli). Tyto náboje je zakázáno prodávat.

HP (High-Pressure) ammo – my jí překládáme jako hydro-šokové střelivo. Na rozdíl od AP je její účinek docílen tvarem a nikoliv složením kulky. Tvoří ji ocelový plášť a olověné jádro a může mít dva tvary:

  • Klasická zaoblená plášťovaná kulka s trychtýřovitým důlkem ve špičce (důlek je otevřený, nezakrytý pláštěm)
  • velmi dlouhá úzká protáhlá plně opláštěná kulka bez dutinky (jehlovitý tvar)

Jejich smrtící účinek s počívá v tom, že při nárazu na živý cíl způsobí prudké zvýšení hydrostatického tlaku v krevním oběhu (okolo 4 atmosfér) a díky němu dojde k masivnímu popraskání cév a potrhání srdečního svalu.

  • Dutá kulka vyvolá tlak právě prudce stlačeným vzduchem v čelní dutince (při nárazu) a následným uvolněním stlačeného vzduchu při průniku.
  • Úzká dlouhá kulka je díky svému tvaru během letu méně stabilní (vibruje) a při nárazu na živý cíl se pokládá. Tím vyvolá stejný efekt tlaku v oběhu jako dutá kulka

Nejstrašnější na této munici je, že zatímco ostatní projektili (včetně AP) jsou smrtící na 35-40 % těla, HP munice dosahuje okamžité smrti až na 90 % těla. Může svým hydro-šokovým efektem zabít už pouhým prostřelením dlaně ruky. Munice byla zakázána v Ženevě, ale pochybuju, že by tohle jakékoliv armádě (nebo našim žoldákům) opravdu vadilo.

(za doplnění děkuji Martinovi Černému)

Z pohledu Jagged Alliance poznáte rozdíl snadno – modře zbarvené náboje mají v praxi malou průraznost vest (např. kevlarové, spectra), ale jsou zase výborné na nechráněné cíle. Ku příkladu na Blood Cats nebo Creatures je tato munice idální.

Červené náboje jsou dobře použitelné na vojáky, kteří mají nějakou ochranu těla. (Pozor, může se stát, že kulka AP proletí skrz nechránění cíl. Tak dobře poznáte, že bylo lepší přebít na HP – i když kulky z Barretta (JA2:UB) klidně lítají skrz Spectra přilbu :-))

Také si ve hře můžete šedých nábojů. které jsou hlavně do pistolí. Jedná se o něco mezi AP a HP, což ale neznamená, že jsou špatné – ostatně, máte je na začátku a nepřítel nemívá spectra vybavení potřené mutantím rosolem s 100 % keramickými plátky, to by ho leda připravilo o energii (modrá lišta) a možná ubíralo po 1 bodu.

U Rocket Rifle (raketová puška) toto neplatní dělené munice neplatí, má speciální náboje.

zpět



© 2000-2024 Ondřej Čečák, design by MAD.