desgin


ObecnéBack in ActionJagged Alliance 3Unfinished Business  Návody, tipy a triky  Zbraně  Žoldáci  Ostatní  Neoficiální kampaněJagged Alliance 2JA: Deadly GamesJagged AllianceFun :-)DownloadFórumLinky


ABCgames.cz

Linux Software

Proč používat Linux

Reico's Ground

Generally

rpghry.cz



Ventrilo servery Ubuntus

online hry raketka.cz



Super podrobný návod

JerrySpusťte si laptop a najměte si žoldáky, které jste měli v minulé hře. Platíte za ně jen jednou, ale máte omezené finanční prostředky. Proto váš tým možná nebude takový, jaký jste si představovali. Ale nemusíte si najímat tzv. lempl tým (v JA2 jezdili s druhým autem, nosili benzín, mortar shelly, náboje, granáty a podobně), protože i zde se najde několik najímatelných NPC.
Do helikoptéry můžete přiřadit jenom 6 lidí, takže vybírejte opatrně. Pak stiskněte 2x mezerník a shlédněte intro ...


A je to tady. Vysílač k laptopu je v háji. Jste off-line. No, tak alespoň promluvte s pilotem Jerrym.
Jerry Řekne vám o městě na východ a sám jde na západ. Vy se za ním vydat nemůžete, protože Jagged Alliance 2: Unfinished Business je spíše o akci než o plánování. Vůbec nebudete těžit a trénovat milici, hlavně bojovat. Zjistěte, jakou máte výbavu v týmu, případně si prohoďte zbraně, přilby a podobně.
Vaše vybavení je nic moc, takže první souboj bude "o držku". Ale stratégovi stačí i pistole ...
Pozn.: pokud máte špatnou náladu a správnou verzi JA2:UB - zastřelte Jerryho ve máte slušnou zbraň navíc ...
Zadejte příkaz k pohybu na městečko Varrez (překvapivě po cestě ...) a připravte se na první souboj ...

Před soubojem si dobře prohlédněte terén, je tam spoustu kamenů, které představují vynikající kryt. Celý útočný tým přepněte do tichého režimu a klávesou C pokrčte. Tak, teď se vydejte na sever a pokračujte za kameny směrem na východ. Pokud už vidíte nepřítele, zalehněte a připravte tým do krytu. Zahajte boj jako první a plnou silou. Překvapený nepřítel by měl rychle odejít na onen svět a další za ním. Až vystřílíte všechny v dohledu, vezměte si zbraně od nepřítele. Vyzbrojeni zlikvidujte zbytek.
Důkladně prozkoumejte všechna mrtvá torza a vyzbrojte svůj tým. Zadejte příkaz k cestě na Varrez ...


Strategický postup Tak tohle je vážně velká smůla, nebo spíše štěstí. Na cestě do města narazíte na základnu hraniční hlídky, a také, přirozeně, s osazenstvem. Nebylo by od věci aplikovat kamufláž.
Ale nyní už podle strategické postupu v obrázku nalevo. Tento postup je podle mě ideální, ale možností je určitě více.
Takže, rozdělte svůj tým na dva podtýmy, modrý a žlutý. Všichni musí být v tichém režimu. Rychle a opatrně se dostaňte do bodu 1. Tam se týmy rozdělí, větší bude modrý a žlutý bude krýt. Nejprve si žlutý přejde k rohu a připraví se na nepřítele. Modrý tým bude mít na začátku 2 úkoly, vyčistit prostor u brány 3 a přes děravý plot zlikvidovat snipera na střeše 5. Nejlepší bude, když zahájíte souboj současně. Po zahájení souboje bude nepřítel běhat od brány na východě k žlutému týmu v bodě 2. Po zlikvidování se žlutý tým vydá kolem v plotu (6,7)a na konci cesty vyčistí prostor ve východní bráně. Mezi tím by se modrý tým měl dostat na střechu 4. Zde může zlikvidovat všechny nepřátele dole, sniperkou, kterou měl sniper. Potom zlikvidujte prostory 9. a 10.. Sektor H9 je váš!
Poznámka:
Tento postup vyhovuje hlavně mě. Někomu, třeba Dewbackovi, se snipeření ze střech moc nelíbí. Hezky po zemi s dávkou a rychle na ně!

Mapa Zde se pořádně vyzbrojte, aplikujte kamufláž a na spectra věci (přilba, vesta, trenky nasrávačky) aplikujte Směs 18. Potom už zadejte přesun do sektoru I9. Zde bude také souboj, ale pokud budete využívat překvapení a zákrytů, vyhrajete v pohodě.
Nějaká NPC Po dokončení souboje zjistíte, že v sektoru ještě někdo je. Podívejte se na západ a spatříte postavu, Manuela.

ManuelManuel, otec Pecose a manžel Fatimi, měl v Arulcu zvláštní úkol. Jako špión se infiltroval do Arulské armády, aby zjistil, co se chystá. Byl dokonce povýšen, než na to přišli. Asi nemusím dodávat, že hned po zjištění se urychleně ukryl do okolí města Varrez v Traconě. Nyní je ochoten vám pomoci, proto ho najměte. Neříkám, že je bůh ví jak dobrý, ale hlavně se hodí jako perfektní nosič zbraní, nábojů, lékárniček a polních lahví. (Jo, a taky pár lahví alkoholu pro Ivana :-). Určitě ho berte. Nyní se už můžete bezstarostně vydat na Varrez!

Tak, před vlastním útokem na Varrez by jste měli mít aplikovanou dostupnou kamufláž, alespoň nebudete dostávat tolik žhavých 5,56 mm překvapení.
Vesele zaútočte na první sektor.

Na první sektor vám snad nemusím vykládat speciální strategii, stačí vhodně využít střech a okolních budov. Hned po dobytí vyhledejte Betty.
BettyBetty, drobná prodavačka v obchodě se smíšeným zbožím, vám zadá historicky první quest v Jagged Alliance 2: Unfinished Business, má sice předměty na prodej u sebe v obchodě, ale severně od obchodu má velké skladiště s lékařským materiálem a dalšími potřebnými věcmi. Bohužel, do skladu se jí vloupala rodinka Blood Cats (tygrů) a ti jí jaksi vadí. (Asi proto, že jsou lidožraví :-). A tak vám nabídne vyvraždění tygrů za možnost širšího výběru předmětů. Asi nemá cenu dodávat, že za předměty ze skladu bude chtít také peníze.


Vysílač k laptopu Hmmm a ještě jedna malá drobnost. Betty má, náhodou, nový vysílač kompatibilní s vaším laptopem. Za drobnou částku vám vysílač prodá a ukončí tak vaší off-line seanci. Ale teď se připravte na sklad.

Jak na to Tak, co budeme potřebovat:

  • * ruský otvírák (LAW) případně nějakou trhavinu (TNT je ideální, ale HMX, C1, C4 také není k zahození)
  • * nejlépe automatické pušky nebo pistole, které umožňují střelbu dávkou


Tak, všechny žoldáky je třeba přemístit za plot (aby se tygři museli proběhnout) a odpálit stěnu v místě, kde je na obrázku. Potom už jen zastřelit všechny tři tygry, kteří jsou uvnitř. Také můžete jít hlavními dveřmi, ale pravděpodobně nikdo nemá tak vysoký level na přerušení.
Po eliminaci tygrů navštivte znovu Betty a nakupte co bude hrdlo ráčit.

Pozn.: Jurovi se povedlo dostat přerušení pokaždé, i když šel hlavním vchodem ...

A rovnou se připravte na další sektor. Zadejte příkaz k přesunu a popožeňte čas ...
Sektor I11: VARREZ Na této strategické mapě vidíte, co vás může očekávat. Měli byste využít střechy na jihozápadě, protože je plochá a dostupná. Od tud můžete poměrně snadno odstřelit pobíhající protivníky. Zbytek je už otázkou pár minut.

Raulův obchod Uprostřed sektoru je poměrně veliká budova, Raulův obchod se zbraněmi. Ale Raul není jenom obchodník, je tak trochu i sběratel a poprosí vás o doručení ručního hmoždíře z 18. století. Za odměnu by vám snížil cenu sniperky Barretty (Barrett M82A2) na polovinu (z $11.000 tak na $5.000). Možná vás napadne, že by nebylo špatné Raula zastřelit a sebrat mu nejenom peníze, ale i všechny zbraně o Barrettě nemluvě. Můžete to vyzkoušet, ale Raul není zrovna zručný ve výbušninách a tak, když se vás bude chtít zbavit, dojde k výbuchu, sice zemře, ale všechny předměty budou v ...... No nic, asi mu dojde pro hmoždíř, je v poslední části Varrezu, tak jdem na to ...
Raul
Sektor H11, město Varrez Tento sektor není nijak obtížný a ani není tak silně bráněn nepřáteli. Eliminace všech nepřátel je pouze otázka času. Po vyčištění sektoru se zaměřte na domek na severu.

Hmoždíř Žádaná zbraň je u této budovy. Není vůbec k zahození, funguje jako silná brokovnice, ale 3 koule můžete po použití sebrat a znovu použít. Ale podle mě je stejně Barretta lepší takže zpět k Raulovi. Ruční hmoždíř
Barreta Raul samozřejmě dodrží slovo, ale nabídne vám za hmoždíř pouhý dolar. Zase si zbraň vezměte k sobě do inventáře a znovu nabídněte. $100 je nejvyšší částka, kterou za zbraň uvidíte. No, ale Barretta je za $5.000 jasným dárkem vašemu sniperovi!

Barreta Nemá cenu dodávat, že si do zbraně nakupte co nejvíce zásobníků. Sice platí One shoot, one kill, ale nábojů není nikdy dost. Také zbraň ověšte nějakým přídavným zařízením a připravte se na skvělou střelbu. Mimochodem, T5VRUGER ustřelil jednomu týpkovi hlavu na 25 políček!!!
Ať to jede . . .

Jo, a asi nemá cenu dodávat, že snipeření není pro Dewbacka. Podle něj je lepší strategicky využívat rohů budov a při nebezpečí se za roh rychle ztratit. Také to není špatná strategie, záleží na vás!

Užitečné předměty Hmmm, málem bych zapomněl. Nutností je prozkoumat VŠECHNO OTEVÍRATELNÉ. Všude po celém městě je tolik věcí, že jsem po prozkoumání měl minimálně o $20.000 víc a také pružiny a táhla důkladně posloužili. Musíte prohledat opravdu vše, ledničky, skříně a ostatní.

Čutora se vždy hodí há, dolárky hmm, nářadí prosil bych jedno táhlo!
Tak a je tu další část návodu.
Jak jsem zjistil, ne všichni jsou HARD-CORE charaktery a někteří stratégové jako např. Dewback nedohrají JA2:UB za jeden herní den nebo neudělají celý sektor z jedné střechy. No nic, asi všichni nejsou jako já :-)

Ale tak jedem. Minule jsem ukončil návod dobytím města, tak dnes jdeme na důl.
Sektor H11, město Varrez Tak, na mapě vidíte, že už máte dobyté město Varrez a tak se teď vydáte naznačenou cestu k novému cíli, zrušenému dolu. (no, pokud jste si prošli mapu kurzorem, víte, že většina mapy je nepřístupná a jinam jít ani nemůžete) Po cestě bude jeden boj, tam využijte klávesy T, která odstraňuje koruny stromů, protože bojovat se bude v docela hustě hustém lese. Ale pro pořádného stratéga není malý boj problém, takže váš tým určitě zvítězí.

Rovnou se přesuňte do zakroužkované oblasti, zrušeného dolu.

Biggins vás potká Zjistíte, že v sektoru není žádná nepřátelská síla. No nic, ale u vchodu do dolu stojí hlídač, stará vojna Colonel Biggins. A dá vám, abych tak řekl na výběr. Buď okamžitě vypadnete, nebo ho podmáznete nebo uvidíte. Asi každý zkusí nejprve Bigginse najmout . . .
Biggins Najměte Možná vám přijde $3500 jako příliš velká částka, ale opovažte se odmítnout. Profík Biggins za svých mladých let (a že to bylo dávno) vyhodil do povětří půl džungle.
Takže kdo bude oxidovat, ukončí svojí chemickou reakci v záplavě explozí z TNT (možná HMX). Mrkněte na screenshot a uvidíte, že T5VRUGER toho má docela dost ...

Bum tarata, vstávat TVRUGERe Jo, a taky si všimněte, že důl je zasypán šutrama. A asi vám došlo, že když je důl zasypán, bude asi neprůchodný. A to by byla škóóda. No, tak ho radši najměte, mrknem na jeho vlastnosti.

Vlastnosti dědy No, asi to bude váš specialista na výbušniny, a taky je to správná buzna, možná si jeho kydy (někdo tomu říká hlášky) oblíbíte . . .

Ale teď zase do akce, připravte se na průchod do dolu . . .

Vchod do dolu Tak, asi si myslíte, že tam je bůh ví co. Ale no tak, žádní mutanti ani jiný přerostlý hmyz. Je tam prostě jenom trochu výzbroje, a té se nebojíte. Takže projděte úplně do jižního sektoru dolu, až k východu . . .


Východ Prolezte na do dalšího sektoru a připravte se na tuhý souboj v elektrárně.

Protože jste si, alespoň podle emailů, podrobný návod docela oblíbili, přináším vám, ve spolupráci s Dewbackem další díl, tentokrát o Elektrárně v sektoru J13.

Bum tarata, vstávat TVRUGERe
Skoro vše v raketové základně potřebuje proud, a proto byla postavena poblíž elektrárny. Ale kapacita elektrárny nebyla dostačující, proto byla elektrárna rozšířena k potřebě základny, ale veliteli Morrisovi to stále není dost. Ale o tom později.
Máte asi tak dvě možnosti, jak se do sektoru dostat. Buď pěšky z Varrezu lesem, a nebo pěšky z Varrezu do dolu a dolem tajně do elektrárny. Pokud si zvolíte druhou variantu, máte zase dvě možnosti.
A. S použitím těžkých a automatických zbraní vystřílíte celý sektor a potom se zaměříte na větrák označený na mapě bílou barvou.
B. POTICHU a opatrně s využitím nožů a tlumičů se tiše probojujete k větráku a po zaznění sirény vejdete.

Ať už si zvolíte A nebo B (já a Linuxoid volili samozřejmě A), dejte pozor na šikovně rozmístěné nepřátele, na mapě označené červenou barvou. Také si dejte pozor, protože větrák se netočí asi tak 2-3 tahová kola, takže rychlost budete potřebovat. Pokud ale půjdete do všeho hlasitě, můžete zajít na kus řeči za eskymákem Rudym, na mapě jako modrá barva. A když jsme u těch barev, pokud přijdete do sektoru tunelem v dolu, objevíte se v budově označené světle zelenou barvou.

Elektrický plot Pozor na elektrický plot. Většině asi dojde podle varovných cedulí, že by tam mohlo být vysoké napětí, ale pár jedincům (T5VURGER to zkoušel s nůžkama :-) se to prostě vysvětlit nedá.

FIRE! Když se probojujete statečně až k větráku, použijte ruský otvírák (LAW) a jděte na to! Raketová základna čeká!

Do větráku!

Pozn.:
Sektor také lze uděl tiše (jak je uvedeno ve variantě B) je nutné projít ze startovní pozice (nutně musíte jít dolem) až k větráku do 3 minut. Pak se za znění alarmu větrák zastaví a v jednom kole musíte projít ... pak zase poběží ...

Screenshoty:
Manuel vysvětluje

Manuel vysvětluje

Manuel vysvětluje

A jaké jsou výhody?
Pokud to uděláte tiše, nikdo vás nebude čekat a obtížnost následujících sektorů bude velmi nízká ... ale to není to pravé :-)


Nyní, po vstupu do větráku se octnete v poměrně úzkém a tmavém tunelu, který má dvě části. Projít to není žádný problém, automatické zbraně budou předností ... nezapomeňte využívat vlastnosti ALT+klik ...

První část tunelu

Druhá část tunelu

Druhá část tunelu také není moc obtížná, dá se překonat více méně v pohodě. Jediný problém může být úplný konec sektoru:

Průchod je za plotem
Průchod dál je za plotem a za zamčenými dvěřmi. Zde jsou možnosti:

  • použít nůžky
  • použít LAW
  • použít výbušniny
  • vykopnout dveře (možnost použít speciální dveřní nálož)
  • rozstřílet zámek


Problém to určitě nebude ...
problémy vyřešeny ...

Nyní se objevíte v sektoru, který už je pojmenován jako Komplex. Mapa je zde:
další postup ...
Vše bude v pohodě, až narazíte na tyto dvěře:
pevné dveře
Jak vám zde T5VRUGER naznačuje, klidně C4 nebo LAWkem jim opalíte leda lak ... Proto se musíte vydat dále, a odejít po schodech nahoru do komplexu ...

Raketová základna ...

Octnete se uprostřed raketové základny. Nynější úkol, najít ovládací panel ke dveřím, který je v části, kde právě teď stojí Scope ... Mimochodem, je to tam dost husté - tím myslím tu místnost. Používejte LAW a C4, a klidně i plynovou masku, protože ti vojáci, co vás budou přerušovat mají slzák a yperit ...

Mapa horní raketové základny
Nyní stiskněte switch a vydejte se opět k těm masivním dveřím ...
Pěkně Scope ...

cesta vedou hlouběji

Jak vidíte, cesta vede hlouběji a hlouběji. Ale toto už je finální patro ...

Další sektor
Tento sektor je zvláštní v jedné věci, je celkem symetrický a je navržen ne kvůli realističnosti jako takové, ale hlavně na obtížnost ve hře. Proto se nedivte, že vás vojáci můžou překvapit ...
Ale, dobýt ho není tak obtížné a jdeme dál ...

předposlední sektor
Asi vás zklamu, ale tento sektor je už předposlední. Pozor asi na troje zamčené dveře, sice klíč mají nějací vojáci ale používejte ruský otvírá - Lehká antitanková raketa je přesně pro tyto účely ... Projít sektor opět není těžké, tak se připravte na super další sektor:

závěrečný sektor
Zde vidíte závěrečný sektor v plné parádě. Popis:

Začínáte překvapivě na pozici označené start. V místnosti, označené voják a past se slzákem je voják a užitečné věci. Vojáka pokud možno zabijte tiše, vezměte si věci a utečte. Při prvním alarmu se místnost zamkne a zaplní slzným plynem ...
Následně pokračujte do místnosti, která je označena jako vojáci. Zde je vojáků více a už zde nelze bojovat tiše. Nedá se nic dělat, rozstřílejte je nahlas ...

Pokračujte velmi opatrně dále. Po zabití hustýho eliťáka s RPK-74 se zavřou dveře a chodba se naplní yperitem. Jediný možný únik je do místnosti, kde voják byl. Teď si vezměte jeho RPKáčko a po rozptýlení plynu pokračujte dále ...

Nyní vykoukněte ze zamčených dveří na chodbě. Zabijte dva vojáky hned u dveří a pořádně se rozhlédněte. V každé malé místnůstce, které jsou zamčené je voják. Po alarmu se na vás vyhrnou s jediným úkolem - zabít vás ... pokud už nejsou venku, opatrně v chodbě rozmístěte výbušniny a jednu také k jedněm zamčeným dveřím. Nyní odpalte tu u dveří a vojáci se vyhrnou. Dejte jim možnost vidět vás, jak utíkáte do chodby, kde jsou nastraženy výbušniny. Poté se schovejte s týmem za roh. Až přijde první voják, všechny výbušniny odpalte ... Ivan následně trhal hlavy s G11 jedním výstřelem :-) Po skončení ještě pro jistotu prohledejte všechny místnůstky a pokračujte dále. To nejhorší máte za sebou ...

Problém s dvěma vojáky nebude, ale další past je v následující místnosti. Zdi tam nezničíte, na chodbě jsou miny a vojáci jsou strategicky rozmístění. Ale zničit je není problém. Pozn.: miny deaktivujete stisknutím switche v pravé místnosti nahoře ...

Následně pokračujte do poslední části ... k veliteli ... ale na to mám speciální super bomba hustou strategii ...

1. Rozmístěte vojáky tak, aby se nespálili o zážeh rakety a odpalte dveře. Morris odletí :-) a vy dostanete tah ...
tak to odpal ...

2. Pokud Morris neleží, střelte ho do nohy ... ubírá to nejméně ...
dostaneš takovou malou snožku ...

3. Nyní do něj perte omračující granáty nebo kulky, ale ať vám nezemře!
leží :-)

4. Zabijte v přerušení posledního vojáka, co přiběhne ... a přibližte se s deštníkem MERC k Morrisovi (deštník získáte tak, že najmete nějakého vojáka MERCu, dá se používat jako nůž)
nezačíná pršet?

5. Nyní ho zapíchněte deštníkem ...
hahaha dostaneš deštníkem po palici ... a hele, barrett

6. Teď mu ještě sadisticky deštníkem usekněte hlavu ...
připravit a jedem

7. Mission completed, Morris mrtev
chudák ...

Teď dejte instrukce tomu, kdo si o ně požádá a stiskněte switch v terminálu. Pokud ho zničíte, nemůžete hru dokončit ... s výtahem se netrapte, otevře se sám a i když vojáci budou na druhé straně sektoru, přežijí ... shlédněte závěrečnou animaci a vyslechněte si závěrečné kecy, přečtěte závěrečný email naistalujte nějakou kampaň, BP1 nebo XCOM ať můžete pařit dál :-)))))

Protože jste vydrželi až sem, prozradím vám jeden cheat, který jsem našel na serveru ABCgames.cz (ale nevím, jestli funguje). Pokud si hru uložíte pod názvem $999.999 budete mít spoustu peněz ...

zpět



© 2000-2024 Ondřej Čečák, design by MAD.